Мелані Грифіт народилася 9 серпня 1957 року в Нью-Йорку в родині
ріелтора й "хічкоковської блондинки" Тіппі Хедрен, що знімалася в
"Птахах" й "Марні". Разом з матір'ю дівчинка знімалася в
багатосерійній екологічній-драмі "Ревіння".. У Мелані є сестра Трейсі,
теж акторка. В 14 років Мелані пішла з будинку з маминим партнером
доном Джонсоном, в 18 вийшла за нього заміж, а в 19 розлучилася. В
23 її збила машина на Сансет-бульварі, і медики виявили, що дівчина
буквально напхана наркотиками. Все це бурхливе життя не перешкодило
Мелані почати роботу в кіно - дебют відбувся в рік заміжжя в трилері
Артура Пенна "Нічні ходи"(1975). Сексапільна й розкута Мелані,
протилежна за характером своїй витончено-жіночній матері, втілила на
екрані риси дівчин свого покоління з їхньою відсутністю комплексів,
розкутістю й хижою хваткою; загалом, виступила в амплуа "Дикої
штучки"(1986), мрії феміністок, у шкірі й із хлистом. В "Діловій
жінці"(1987) вона зобразила не настільки екзотичну, але все-таки типову
представницю покоління 80-х, з тих що управляються з комп'ютером як
Попелюшка з віником, не боїться пити каву із цукром і відбивати мужиків
у начальниць. Для неї самої життя ніколи не обмежується й не
регулюється кар'єрою. У розпал роботи над "Багаттями
марнославства"(1990), де вона зображувала стерво, що спокійно
підставляє свого коханця, щоб сховати власні грішки, Мелані пройшла
курс дезоксикації. Одночасно, встигнувши побувати замужем за
Стівеном Бауером і народити сина Олександра, знову з'єдналася з Доном
Джонсоном і народила дочку Дакоту. Відновлений роман був бурхливим, але
коротким. Чоловік і жінка розвелися ще раз, ще раз зійшлися й тільки
потім розійшлися назавжди. Мелані знову швидко знайшла щастя в
особистому житті з мачо Антоніо Бандерасом. У травні 1996 року вони
одружилися, у вересні народилася їхня дочка Стелла дель Кармін - це
плюс, але в тому ж році провалилася в прокаті романтична комедія "Двоє
- це занадто", у якій вони обоє знялися - це мінус. Взагалі в
90-і Мелані стала зніматися рідше й не настільки яскраво, як в 80-і, її
ролі робляться більше драматичними, вона починає виступати страждаючою
стороною. І навіть зробили самі себе жваві дівчатка вже не так
агресивні в її виконанні, як, наприклад, безприданниця Біллі з
"Породженої вчора"(1993), що, замість того щоб стати принадою для
чоловіків, спритно обводить їх навколо пальця, домагаючись своєї мети.
У драматичному ключі зроблені її ролі у вестерні "Дівчини з Дикого
Заходу"(1995), у фільмі "Рай"(1991) і "Без дурнів"(1993). Найпомітнішою
в цьому ряді стала роль матері - вульгарної й нещасної старіючої
дамочки - в екранізації Едріаном Лайном набоковської "Лоліти"(1997), що
її співвітчизники побачили майже через три роки - сильні забобони в
пуританській Америці. Мелані усе глибше поринає в сімейне життя й з волі чоловіка вивчає іспанську мову.
|